svenska

Kontantkassa förbjudet att låna kontanter ur dagskassorna. Kontanterna behöver stämma överens med försäljningen. Det märks snabbt om det försvinner pengar. Det saknas större summor ur kontantkassorna. Kommer bli mer övervakning på kassorna. Varje anställd ansvarar för de kontanter som kommer in. Förskingring ger omedelbart sparken Besök av vänner att det sker kortare besök av vänner och bekanta är okej. Men det får inte påverka våra kunder. Men vänner skall INTE vara där längre perioder och hänga. STRÄNGT FÖRBJUDET att ha anhöriga inne i vagnarna. Det bryter både mot våra och åmhms bestämmelser. Arbetskläder arbetskläder (keps, mössa, tröjor) skall bäras under arbete. Saknar du kläder eller förbrukat dem så ber du om nya. Av hygienskäl så skall det inte bäras klockor, ringar, halsband och dylikt. Tid mellan kunder - har man inte kunder så betyder det inte att man har fritid. Telefoner och kompisar sker utanför arbetstid. Tiden mellan kunder är arbetstid och då gör man preparationer, städning, torka menyer, fyller på läsk i kyl, egenkontrollplaner och dylikt. Pauser självklart har man rätt till pauser. Man får anpassa dem efter när kundflödet är. Och pausen sker i anknytning till försäljningsställe. Däremot långa pauser borta från vagnen är inte accepterat. Kvalitet och service är det någon som är osäker på hur maten skall göras så går det jättebra att få en genomgång personligen. Bara att höra av sig. Vissa har börjat slarva med kvaliteten och drar på sig rätt mycket klagomål. Kommer tillsättas en grupp som har som uppgift att granska kvaliteten och servicen. Rabatter Gratis mat till bekanta är inte tillåtet. Högsta tillåtna rabatten till familj är 15% Allt annat behövs godkännande för. Mat på jobb ni är berättigade till ETT gratis mål mat per arbetspass. Det gäller även läsk. Utöver det är det till personalrabatt 15% på det som äts och dricks. Jobbar man heldag = 2 arbetspass = 2 mål mat OM PUNKERNA MISSKÖTS FÅR MAN EN VARNING. UPPREPAS DET EFTER FÖRSTA VARNING SÅ LEDER DET TILL UPPSÄGNING.

engelska

Cash register it is forbidden to borrow cash from the daily cash registers. The cash needs to match the sales. It is quickly noticeable if money is missing. There are large sums missing from the cash registers. There will be more monitoring of the tills. Each employee is responsible for the cash that comes in. Embezzlement results in immediate dismissal Visit of friends that there are shorter visits by friends and acquaintances is okay. But it must not affect our customers. But friends should NOT be there for longer periods and hang out. IT IS STRICTLY FORBIDDEN to have relatives inside the carriages. It violates both our and omhm's regulations. Fatigues work clothes (cap, hat, sweaters) must be worn during work. If you are missing clothes or have used them up, ask for new ones. For hygiene reasons, watches, rings, necklaces and the like must not be worn. Time between customers - if you don't have customers, it doesn't mean you have free time. Phone calls and friends take place outside working hours. The time between customers is working time and then you do preparations, cleaning, drying menus, refilling soft drinks in the fridge, self-control plans and the like. Breaks of course you have the right to breaks. You can adapt them according to when the customer flow is.And the break takes place in connection with the point of sale. However, long breaks away from the cart are not accepted. Quality and service if there is someone who is unsure about how the food should be made, it is great to get a briefing in person. Just to get in touch. Some have started to neglect the quality and attract quite a few complaints. A group will be appointed whose task is to review the quality and service. Discounts Free food for acquaintances is not allowed. Maximum family discount allowed is 15% Everything else requires approval. Food at work you are entitled to ONE free meal per shift. This also applies to soft drinks. In addition, there is a staff discount of 15% on food and drink. If you work all day = 2 work shifts = 2 meals IF THE POINTS ARE MISSED, YOU GET A WARNING. IF IT IS REPEATED AFTER THE FIRST WARNING, IT WILL RESULT IN TERMINATION.

Oversatt.se | Hur använder jag den svenska-engelska översättningen?

Glöm inte att följa grammatiken och kursplanen för texten du vill översätta. En av de viktiga punkterna som användarna bör vara medvetna om när de använder ordlistan för NorskEngelsk.com är att orden och texten används när översättningen lagras i databasen och delas med andra användare i innehållet på webbplatsen. Var därför medveten om problemet i översättningsförfarandet. Om du inte vill att dina översättningar ska publiceras i innehållet på webbplatsen, kontakta oss på →"Kontakta". Relevanta texter kommer att tas bort från webbplatsens innehåll så snart som möjligt.


Sekretesspolicy

Tredjepartsleverantörer, inräknat Google, använder cookies för att visa annonser baserat på användarnas tidigare besök på din webbplats eller andra webbplatser. Med hjälp av annonscookies kan Google och dess partner visa annonser baserat på användares besök på dina och/eller andras webbplatser. Användarna kan välja bort visning av anpassade annonser under Annonsinställningar. (Alternativt kan du ge användarna möjlighet att välja bort tredjepartsleverantörers cookies för anpassade annonser genom att besöka www.aboutads.info.)